החברה להגנת הטבע ביקשה מיעקב אשר, יו״ר ועדת הפנים והגנת הסביבה להשהות את המשך הדיונים בעניין הצעת חוק האקלים, על מנת לתקן את הכשלים הרבים שנפלו בנוסחה הנוכחית ולאפשר שיתוף ציבור מעמיק, שלאחריו, לטענתה, יוצג נוסח חוק אקלים משמעותי, שאפתני ברור ומחייב
לטענת החברה להגנת הטבע, חוק האקלים במדינות העולם גובש תוך שיח רוחבי עם כלל הסקטורים במשק, לרבות החברה האזרחית וארגוני הסביבה, טרם אישורו. ״תזכיר חוק האקלים בנוסחו הנוכחי אינו מכונן מסגרת מחייבת למדיניות אקלים, ואינו מהווה כלי חיוני לעיגון המחויבות של מדינת ישראל להפחתת פליטות גזי חממה ולהיערכות להתמודדות עם נזקי האקלים״, מדגישים נציגיה. לדבריהם, לאורך כל תזכיר החוק, שזורים סעיפים המאפשרים גמישות יתר לממשלה לא לקיים את החוק ומרוקנים מתוכן את מטרת החוק. לדוגמא: שינוי יעדי הפחתה ושנת בסיס בצו ממשלתי, ללא פיקוח פרלמנטרי וציבורי; היעדר עיגון מחייב לקביעת יעדי ביניים להפחתת פליטות; האפשרות לפטור משרד ממשלתי מהכנת תוכניות הפחתה והיערכות; העדר מועד מחייב לתוכניות הפחתת פליטות; דריסת רגל למשרד האוצר והתייחסות תקציבית מסוכנת ועוד.
״הכשלים הרבים שנפלו בהצעת החוק, מביאים למסקנה כי מלבד הכותרת שניתנה לה, ההצעה אינה נותנת מענה משפטי אמיתי ומהווה עלה תאנה להמשך הפקרת תושבי ישראל להשלכות משבר האקלים. חלק משמעותי מהכשלים נובע מהיעדר שיח ושיתוף כפי שנעשה במקרים קודמים ומניסיון של הממשלה לכפות את עמדתה בקידום בכוח של החקיקה. לנוכח הדברים הללו, אנו , בתנועה הסביבתית, סבורים כי לא בשלה העת לדון בחוק בנוסחו הנוכחי; קיים צורך ממשי בהשהיית הדיונים הפרלמנטרים ויש לקיים תהליך מובנה וסדור של דיאלוג ישיר בין מקבלי ההחלטות ואנשי מקצוע לבין הציבור, לרבות ארגוני הסביבה והחברה האזרחית. הליך זה, שבו יש לשלב גם את הגורמים המאתגרים את החקיקה ובראשם משרד האוצר, יאפשר את תיקון הפגמים והצגת נוסח חוק שאפתני ומחייב״.
החברה להגנת הטבע מדגישה כי הצעות חוק סביבתיות-אקלימיות, טרם הנחתן על שולחן הכנסת, אינו מהלך תקדימי והדבר בוצע במסגרת הליך החקיקה של חוק אוויר נקי, תשס"ח – 2008 וחוק שמירת הסביבה החופית, תשס"ד- 2004. כמו כן, היא מבקשת לאפשר תהליך אינטנסיבי ואמיתי של שיתוף ציבור לצורך גישור ושיפור הצעת החוק. ההליך יכול להתקיים בחסות הוועדה או בחסות ארגון הגג של התנועה הסביבתית "חיים וסביבה" והממשלה יחדיו.