התנגדות המוסדיים: האם אלקטרה תעקוף שוב את החלטת בעלי המניות?

אספת בעלי מניות המיעוט של אלקטרה הצביעה לאחרונה נגד הצעת החברה להאריך את תקופת מימוש האופציות של המנכ"ל איתמר דויטשר ונושאי משרה נוספים. מדובר בהתנגדות נחרצת של כ-92% מבעלי המניות, הכוללים את הגופים המוסדיים הגדולים. אלקטרה, מצידה, כבר הוכיחה בעבר את יכולתה לעקוף את החלטות האספה באמצעות החלטות "אובר-רולינג" של הדירקטוריון. האם החברה תבחר לעשות זאת שוב, או שמא הפעם יישבר דפוס הפעולה?

לאחרונה, הצבעת אספת בעלי מניות המיעוט של חברת אלקטרה הובילה להתנגדות נרחבת (92%) להארכת תקופת מימוש האופציות של המנכ"ל, איתמר דויטשר, ונושאי משרה נוספים. למעשה, כל הגופים המוסדיים שמחזיקים במניות החברה הצביעו נגד, מה שהוביל לאי אישור ההצעה של ענקית הבנייה והתשתיות.

עם זאת, אלקטרה כבר הראתה בעבר שהיא אינה מהססת לעקוף את החלטות האספה. מאז 2015, החברה הצליחה לעשות זאת חמש פעמים, כאשר הדוגמה האחרונה לכך הייתה באפריל 2023. במקרה זה, דירקטוריון החברה קיבל החלטת "אובר-רולינג" ואישר את הקצאת האופציות המדוברות, על אף התנגדות האספה. ישנה אפשרות שכך תנהג גם הפעם.

הצבעת האספה נערכה לפני החג ועסקה באופציות של דויטשר ואופציות נוספות שהוקצו לנושאי משרה נוספים. שווי ההטבה של כל חבילת האופציות מוערך ב-8.7 מיליון שקל, כאשר מתוך סכום זה, 6.3 מיליון שקל מתייחסים לאופציות של דויטשר. מדובר ב-76 אלף אופציות שהוקצו לדויטשר בשווי של 24 מיליון שקל, אשר הביאו את עלות שכרו ב-2023 ל-20.5 מיליון שקל.

פרסום

בהתחשב בעובדה שהאופציות נמצאות כעת "מחוץ לכסף", לדויטשר אין תמריץ לממש אותן. בהתאם לכך, אלקטרה ביקשה להאריך את תקופת מימושן. ההצעה נתמכה בנימוק של "ירידה במחיר המניה בשל השפעות שליליות חיצוניות של מלחמת חרבות ברזל". אך עם זאת, נוכח העובדה שהאופציות הראשונות יפקעו רק ביולי 2025, ייתכן שמצב השוק ישתנה בתקופה זו.

המלחמה, הגורם המרכזי בשינוי מחיר המניה, היא רק אחת מהסיבות המשפיעות על ביצועי המניה. אף על פי שביצועי החברה השתפרו בצורה ניכרת בשנים האחרונות (עלייה של מעל 50% בהכנסות ועלייה של יותר מ-40% ברווח הנקי), מניית אלקטרה איבדה 35% מערכה ב-12 החודשים שקדמו להקצאת האופציות. הירידות נמשכו גם לאחר ההקצאה באפריל 2023.

פרסום

דירקטוריון אלקטרה יידרש לשקול את צעדיו בטרם יבחר לעקוף שוב את החלטת האספה. בחודשים האחרונים אנו עדים לשינוי בהתנהלותם של גופים מוסדיים, המפעילים גישה קשוחה יותר אל מול דח"צים שתמכו בהחלטות "אובר-רולינג" או תמכו בהנהלה. דוגמה לכך היא ההצבעה הצפויה בפברואר הקרוב על הארכת כהונתה של דבורה אלחנטי כדח"צית באלקטרה. גופים מוסדיים הצהירו כי אם החברה תנקוט שוב בגישת "אובר-רולינג", הם ישקלו את תמיכתם בהארכת כהונתה ובכהונת דח"צים נוספים.

מקרה זה של אלקטרה הוא לא יוצא דופן. גם בקרסו מוטורס התקבלה התנגדות האספה לתנאי האופציות של המנכ"ל, יצחק וייץ, אך החברה כבר בחרה באפשרות של "אובר-רולינג". הבחירות של חברות אלו יעמידו את המוסדיים במבחן בבואם להחליט על תמיכה בהארכת כהונת הדח"צים שתמכו בהחלטות אלו.

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

משאבת חום Daikin עוברת את מבחן האקלים הקר האחרון

21/10/2024

שניידר אלקטריק רוכשת חברת קירור נוזלי בארה"ב

21/10/2024

עלויות החשמל מניעות את מכירות משאבות החום

21/10/2024

MHI תספק 18 צ'ילרים למפעלי קירור מחוזיים של דובאי

21/10/2024

תערוכת Chillventa חוזרת על הפופולריות שלה עם עלייה של 7.5% במבקרים

14/10/2024

התנגדות המוסדיים: האם אלקטרה תעקוף שוב את החלטת בעלי המניות?

07/10/2024

משאבת חום Daikin עוברת את מבחן האקלים הקר האחרון

21/10/2024

שניידר אלקטריק רוכשת חברת קירור נוזלי בארה"ב

21/10/2024

עלויות החשמל מניעות את מכירות משאבות החום

21/10/2024

MHI תספק 18 צ'ילרים למפעלי קירור מחוזיים של דובאי

21/10/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום