ח"כ אייכלר מעכב את המעבר לגזי קירור ירוקים – עלות הפגיעה למשק עלולה להגיע ל-40 מיליארד שקל עד 2040

המשרד להגנת הסביבה מתריע: העיכוב בחקיקה להסדרת המעבר לגזי קירור ירוקים עלול לגרום לנזקים כלכליים עצומים למשק ולהפגעת יכולת הציבור להדליק מזגנים. חבר הכנסת ישראל אייכלר, המשמש כיו"ר ועדת העבודה של הכנסת, מעכב כבר שנתיים את המעבר לגזי קירור ירוקים במזגנים ומקררים. בנוסף, זכה לשיתוף פעולה מהשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, שדחתה את יישום התקנות הנדרשות בעקבות אי-השלמת חקיקת החוק.

ח"כ אייכלר והעיכוב בחקיקה

לפי בחינה מקיפה שביצע המשרד להגנת הסביבה, העיכוב בהסדרת חוק המזגנים פוגע במעבר למשק ירוק ועלול לגרום לעלויות הנאמדות בכ-40 מיליארד שקל עד שנת 2040. עיכוב זה מסכן את היכולת של הציבור להמשיך להשתמש במערכות מיזוג וקירור. בעוד רוב מדינות העולם כבר נמצאות בתהליך מעבר לגזי קירור ירוקים בהתאם לתיקון קיגאלי לפרוטוקול מונטריאול, ישראל מתמהמהת. המשמעות היא שישראל חייבת ליישם את התיקון כדי להימנע ממצב של מחסור בגזי קירור, שכן המדינה לא מייצרת את הגזים שיוצאים משימוש בעולם.

השרה סילמן ואי-התקדמות החקיקה

העיכוב במעבר לגזי קירור ירוקים נובע בין היתר מהחלטת ח"כ אייכלר שלא להשלים את חקיקת החוק הנדרש להסדרת המקצוע של טכנאי המזגנים. תקנות הקובעות את שיעורי הפחתת השימוש בגזי קירור נקבעו בישראל כבר, אך יישומן מותנה בחקיקת חוק זה. אייכלר מסרב לקדם את החקיקה בטענה לסיכונים שבגזים הירוקים. בעקבות עיכוב זה, השרה סילמן אף שינתה את התקנות ודחתה את מועד היישום למדרגת ההפחתה השנייה מ-40% ל-15%.

ביקורת מהמומחים והגורמים בשוק

עו"ד צביקה גושן, מנהל חטיבת המזגנים בלשכת המסחר, מתח ביקורת על העיכובים ואמר כי הנזק הפוטנציאלי למשק עומד על מיליארדים. לדבריו, כבר היום ישנם סימנים להעלאת מחירים מהירה של גזי הקירור, וסין – ממנה מייבאת ישראל את רוב גזי ה-HFC – מתחילה להגביל חוזים עתידיים לרכישת גזי הקירור.

פרסום

השלכות המשך העיכוב

עיכוב נוסף עלול לגרום להחמצת היעדים שנקבעו בתיקון קיגאלי עד 2032. המשמעות היא שהשוק הישראלי ימצא את עצמו בפני מגבלות סחר במערכות מיזוג וקירור עם מדינות אירופה וחשוף לעלויות מוגברות ומחסור בגזי קירור.

פרסום

ח"כ אייכלר מצידו מסר בתגובה כי החקיקה מתקדמת וכי במושב החורף יושלמו ההליכים הנדרשים כדי להבטיח את בטיחות העובדים והצרכנים בענף. עם זאת, גורמים בשוק סבורים כי המשך העיכובים יפגעו משמעותית בהיערכות המשק למעבר לגזי קירור ירוקים ויציבו את ישראל בפיגור ביחס לשאר העולם.

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

משאבת חום Daikin עוברת את מבחן האקלים הקר האחרון

21/10/2024

שניידר אלקטריק רוכשת חברת קירור נוזלי בארה"ב

21/10/2024

עלויות החשמל מניעות את מכירות משאבות החום

21/10/2024

MHI תספק 18 צ'ילרים למפעלי קירור מחוזיים של דובאי

21/10/2024

תערוכת Chillventa חוזרת על הפופולריות שלה עם עלייה של 7.5% במבקרים

14/10/2024

התנגדות המוסדיים: האם אלקטרה תעקוף שוב את החלטת בעלי המניות?

07/10/2024

משאבת חום Daikin עוברת את מבחן האקלים הקר האחרון

21/10/2024

שניידר אלקטריק רוכשת חברת קירור נוזלי בארה"ב

21/10/2024

עלויות החשמל מניעות את מכירות משאבות החום

21/10/2024

MHI תספק 18 צ'ילרים למפעלי קירור מחוזיים של דובאי

21/10/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום