איזה מזגן מתאים לממד ?

  מזגן לממד הוא דבר מתבקש ביותר במיוחד היום כשהממד הפך לאחד מחדרי דיירי הבית.

ממד הוא בעצם מרחב מוגן והוא סוג של מקלט הנבנה בתוך מעטפת המבנה שאת יושביו נועד לשרת. בעקבות מלחמת המפרץ הוחלט על הקמתם של מרחבים מוגנים בכל בנייה חדשה בישראל.

המרחב המוגן מתוכנן לספק הגנה ליושביו מפני התקפות עם פצצות חומר נפץ מרסק (רגיל). הוא אף אטום לחדירתם של גזים רעילים ובכך נותן מענה חלקי לתקיפות בלתי קונבנציונליות. בממדים קיימת אפשרות להתקין מסנני אוויר במקרה שהשהייה הנדרשת ארוכה .

בישראל החמה לשבת בחדר אטום לא ממוזג עלול להיות לא רק לא נעים אלא אפילו מסוכן, אם חלילה נזדקק לישיבה שכזו באמצע הקיץ. על מנת לאפשר שילוב אידאלי של התקנת מזגן בממד עם מערכת סינון אבכ יש לתכנן מראש ולקחת גורמים רבים בחשבון.

פרסום

אין ספק ובמידה ויש צורך לשבת בחדר אטום לא ממוזג השהייה בממד מעבר לכך שהיא לא נעימה היא גם מסוכנת .  על מנת לאפשר שילוב אידאלי של התקנת מזגן בממד עם מערכת סינון אבכ יש לתכנן מראש ולקחת גורמים רבים בחשבון.

חשוב לדעת כי התקנת מזגן בממד שונה מאופן ההתקנה של מזגנים בשאר חלקי הבית. כידוע, ממד הינו חדר אטום המונע חדירת אוויר מזוהם לחלל המוגן במקרה חרום, לכן יש לבצע את ההתקנה בהתאם לתקנות הג"א ופיקוד העורף, הן לקבלת טופס 4 (בבניין חדש) והן לביטחונכם האישי בשעת חרום.

התניותיו והוראותיו של פיקוד העורף בתכנון התקנת מזגן בממד.  כוללות בין השאר את הסעיפים הבאים: על הממד להיות בנפח של עד 36 מ"ק; יש להקפיד על התקנת מזגן בממד עם שתי יחידות צינורות אוויר – 4" ו-8"; יש להתקין מגן כנגד רסיסים על גבי צינורות האוורור אשר פונים כלפי חוץ; את מיקום פתח כניסת האוויר בצינור 4" יש לקבע בגובה של 1.5 מטרים מהרצפה לגובה של 35 ס"מ מתחת לתקרה; חובה להשאיר בהתקנת מזגן בממד מרחק של לפחות 40 ס"מ מקיר ניצב וכן מרחק של לפחות 35 ס"מ מהתקרה או מהחלון האטום לגזים;.

יש להקפיד על מיקום פתח יציאת האוויר בצינור 4" ועליו להיות בקיר הנגדי לקיר שעליו נמצא צינור כניסת האוויר ובפאה הנגדית לו, זאת אמרת בהצלבה בין מיקום הפתחים; צינור אוויר 8" ימוקם מעל דלת הכניסה או בכל מיקום אחר הפונה אל תוך הבית; יש להקפיד שגם גובה צינור 8" יהיה במרחק 1.90 מטר מרצפה ועד ל-35 ס"מ מתחת לתקרה.

פרסום

לצורך התקנת מזגן בממד קיים חובה לזמן מתקין מזגנים מוסמך שיודע את העבודה . בנוסף, בכדי לספק לממד את תנאי מיזוג האוויר הטובים ביותר ולהבטיח אטימה מוחלטת, המערכת המתאימה להתקנת מזגן בממד היא מזגן עילי מפוצל (כולל אפשרות אינוורטר) ולא מזגן חלון. אך מוטב לברר במועד הרכישה איזו מערכת מתאימה במיוחד להתקנת מזגן בממד.

כמו כן במידה והבית בשלבי תכנון ועדיין לא נבנה ניתן לשלב התקנת מזגן מתאים במהלך הבניה.

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

סוגים של מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות: יתרונות, חסרונות והתאמה לצרכים

07/10/2024

קצר בין הסלילים: זיהוי ופתרונות

25/08/2024

טכנולוגיית אינוורטר - המפתח לחסכון ויעילות במיזוג אוויר

21/08/2024

יחויבו בהתקנת מערכות סולאריות לייצור אנרגיה מתחדשת

07/08/2024

התקנות ההיסטוריות בתחום האנרגיה: הקמת מתקני ייצור אנרגיה בכל בניין חדש שאינ...

22/07/2024

חלופות לגזי קירור הפוגעים באקלים )גזי HFC( במערכות אקלום וקירור מדריך לתעשי...

07/07/2024

סוגים של מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות: יתרונות, חסרונות והתאמה לצרכים

07/10/2024

קצר בין הסלילים: זיהוי ופתרונות

25/08/2024

טכנולוגיית אינוורטר - המפתח לחסכון ויעילות במיזוג אוויר

21/08/2024

יחויבו בהתקנת מערכות סולאריות לייצור אנרגיה מתחדשת

07/08/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום