לאחר הגבלות על ייבוא מוצרים מסין וחקיקה נגד טיקטוק, הממשל האמריקאי ממשיך להחריף את היחסים עם המעצמה הסינית. הפעם, מדובר בהצעת חוק חדשה של ממשל ביידן שתאסור שימוש בתוכנה וחומרה שמיוצרים בסין בכלי רכב חשמליים הנוסעים בארה"ב.
משרד המסחר האמריקאי פרסם את הצעת החוק שמבקשת לחסום כניסת רכבים סיניים לשוק המקומי, ומעלה את הצורך של יצרני הרכב האמריקניים והבינלאומיים להוציא את הרכיבים הסיניים מהרכבים הפועלים במדינה. החקיקה נובעת מחששות ביטחוניים הנוגעים לאיסוף מידע על תשתיות כבישים ועל נהגים, וכן אפשרות השתלטות על כלי רכב שמחוברים לרשת האינטרנט.
המהלך החדש מצטרף לצעדים נוספים שננקטו לאחרונה במאבק הסחר בין שתי המדינות, כמו העלאת מכסים על מוצרים סיניים ומגבלות אחרות. לפי ההצעה הנוכחית, האיסור על שימוש בתוכנה מתוצרת סינית יכנס לתוקף עם דגמי 2027, בעוד שהאיסור על רכיבים חומרתיים יחול על דגמי 2030 ומעלה.
האיסור לא יכלול רכבים לשימושים שאינם בכבישים ציבוריים, כמו רכבי חקלאות ומכרות, וכן רחפנים ורכבות. יחד עם זאת, מדובר במהלך שיגביל את השפעת התעשייה הסינית בארה"ב, ויכול להחיל הגבלות דומות גם על רכיבים שמיוצרים ברוסיה ומדינות נוספות שנחשבות עוינות לארה"ב.
הצעת החוק נפתחה להערות הציבור למשך 30 יום, וצפויה לקבל אישור עד ה-20 בינואר.