הכנסות המדינה המצטברות מתמלוגי הגז חצו את ה-25 מיליארד שקלים,

שר האנרגיה והתשתיות היום בוועדת קרן העושר: הכנסות המדינה המצטברות מתמלוגי הגז חצו את ה-25 מיליארד שקלים, ובשנת 2023 חצו לראשונה את ה-2 מיליארד ש״ח בשנה.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, בוועדת קרן העושר: "משק הגז הטבעי של ישראל הוא מנוע כלכלי חשוב מאוד, שבראש ובראשונה מכניס תמלוגים למדינה, בשורה ממנה נהנים כלל אזרחי ישראל. הגידול הדרמטי בייצוא הגז הטבעי למצרים ולירדן מוכיח עד כמה משק הגז הטבעי הוא נכס אסטרטגי שמסייע לנו לחזק את מעמדנו ולהגדיל את היציבות האזורית. בקרוב נצא בסבב חמישי להענקת רישיונות לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של ישראל, ונפעל להבטיח את הצריכה של מדינת ישראל למספיק שנים קדימה".שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, הציג בוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל סקירה על משק הגז הטבעי בישראל. "למשק הגז הטבעי תרומה כלכלית משמעותית למדינה", פתח השר את דבריו, "ורק בשנה החולפת זינקו התמלוגים ליותר מ-2 מיליארד שקל, כשעד כה הכנסות המדינה המצטברות מתמלוגי הגז הטבעי חצו את ה-25 מיליארד שקל. מעבר לתמלוגים, הגז הטבעי מייצר מגוון של מקורות הכנסה ושומר על מחירי אנרגיה יציבים. למרות המלחמה ומשבר האנרגיה בעולם, המחירים בישראל נותרו תמיד יציבים, כשאנחנו גם רואים מגמה של ירידה – וכל אזרח ישראלי מרגיש את זה באופן ישיר. מעבר לכך, הגז הטבעי הוא גם משאב חשוב ברמה הבינלאומית ומסייע לנו לשמור על יציבות אזורית וביטחון אנרגטי".

"המדיניות שלי היא ברורה: למצות את מאגרי הגז הטבעי של ישראל", המשיך השר כהן, "ואנו פועלים לצאת ברבעון הראשון של 2025 בסבב חמישי להענקת רישיונות לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של ישראל. אנחנו רוצים לראות פה עוד חברות, עוד תחרות, עוד רזרבות לשוק המקומי ולאפשר את הייצוא. נפעל להבטיח את הצריכה של מדינת ישראל למספיק שנים קדימה, הוודאות הזאת תגרום לעוד חברות להיכנס לשוק הגז הטבעי. השוק הישראלי מוגבל בהיקף הצריכה שלו, ואנחנו רוצים למצוא עוד אפיקים באמצעותם נוכל לייצא גז טבעי לא רק לשכנות שלנו, אלא גם לאירופה. אנחנו בוחנים לתת מתמריצים להקמת מתקן הנזלה צף, והוועדה לבחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי בישראל, שמתכנסת בימים אלה בראשות מנכ"ל המשרד, יוסי דיין, תיקח את זה בחשבון. מדובר בכלי חשוב, כך שמדינת ישראל תוכל לייצא גז טבעי ישירות לאירופה ולא רק דרך מצרים".

השר ואנשי המקצוע במשרדו הדגישו במהלך הסקירה כי בשנת 2023 הגיעה הפקת הגז הטבעי לשיא חדש העומד על 24.7 BCM, מתוכם 13.1 BCM סופקו למשק המקומי, גידול של 3.5% ביחס ל-2022, והשאר, 11.6 BCM, יוצאו למצרים ולירדן, גידול של 25% ביחס לשנה החולפת. מדובר בכ-47% מכלל הגז הטבעי שהופק ב-2023, כאשר לשם השוואה, לפני שלוש שנים (2020), ייצוא הגז הטבעי מישראל עמד על 26% בלבד מכלל ההפקה באותה השנה.

פרסום
פרסום

השר כהן ביקש גם לציין את החשיבות של חיבור התעשייה בפריפריה לגז טבעי, בדגש על יהודה ושומרון. "זה הפסד של המדינה, הוא הסביר, "כי חיבור הגז הטבעי מפחית את הוצאות האנרגיה ב-50%, מה שהופך את המפעלים להרבה יותר רווחיים. חלוקת הגז הטבעי לא יכולה להיות מונופול, ומחיר הגז הטבעי גם לא יכול להיות דיפרנציאלי. המדינה מחויבת לספק תשתיות במחיר אחיד. לצערי, חברות החלוקה לא עומדות ביעדים כפי שנקבעו להן. הגז הטבעי צריך להגיע גם לעסקים הבינוניים והקטנים, ושלא יהיה שמור רק ללקוחות הגדולים".

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

שותפות לוויתן חתמו עם קבוצת חיפה על הסכם לאספקת גז טבעי בהיקף של כ-150 מילי...

24/09/2024

אלקטרולוקס נקנסה 56,700 ליש"ט בגין הפרות של גז F

20/08/2024

פירוק חומרי קירור עם פסולת תעשייתית

30/07/2024

רשות הגז הטבעי תחלט ערבות של חברות חלוקת הגז הטבעי בסך כולל של כ- 5.3 מיליו...

15/06/2024

הכנסות המדינה המצטברות מתמלוגי הגז חצו את ה-25 מיליארד שקלים,

30/05/2024

למה שלא נצטרף לבשורת הגז הטבעי הנוזלי?

26/05/2024

שותפות לוויתן חתמו עם קבוצת חיפה על הסכם לאספקת גז טבעי בהיקף של כ-150 מילי...

24/09/2024

אלקטרולוקס נקנסה 56,700 ליש"ט בגין הפרות של גז F

20/08/2024

פירוק חומרי קירור עם פסולת תעשייתית

30/07/2024

רשות הגז הטבעי תחלט ערבות של חברות חלוקת הגז הטבעי בסך כולל של כ- 5.3 מיליו...

15/06/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום